Gefeliciteerd met je nieuwe woonruimte!

We hopen dat je er met veel plezier mag wonen. Aan ons zal het niet liggen, want we zijn er voor jou. We zijn aanwezig op de campus, staan altijd klaar om alle mogelijke vragen te beantwoorden en waar nodig komen we direct voor je in actie. We maken het verschil door écht naar je te luisteren en jou én je behoeften en wensen centraal te stellen. Onze huurders en hun woonplezier komen bij ons op de eerste plaats. Jij hebt bijna of nog maar net de sleutels van je nieuwe woonruimte gekregen, dus je hebt dat nog niet echt kunnen ervaren. Maar dat komt nog wel… 

 

Een kamer op de campus

Sta jij als eerste- of tweedejaarsstudent ingeschreven bij het MIBW? Dan mag je tijdens deze periode een kamer op de campus huren. Dat biedt jou veel gemak. Bijna alles wordt voor je onderhouden en als er iets kapot is of niet goed werkt, zorgen wij ervoor dat het wordt gerepareerd. Hierover lees je meer onder het kopje 'Reparaties en onderhoud'.

Dat zijn de rechten die je als huurder hebt. Maar je hebt ook een paar plichten… Dat je de huur op tijd betaalt bijvoorbeeld en dat je het gehuurde netjes en schoon houdt. Alle rechten en plichten vind je in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden. Deze heb je bij het tekenen van de huurovereenkomst van ons gekregen.

Jouw eerste aanspreekpunt

Onze wijkconsulent, Sandra Schneider, is jouw eerste aanspreekpunt. Ze is wekelijks aanwezig op de campus. Spreek haar gerust aan als je haar tegenkomt. Heb je een vraag over je woonsituatie? Zit je met een probleem? Ze is er voor je, luistert naar je en helpt je waar ze kan.

Natuurlijk kan ze ook bij je langskomen. Bel haar om een afspraak te maken op een moment dat jou het beste uitkomt. Spreek je liever af bij ons op kantoor? Dat kan natuurlijk ook.

Verzekeringen

Voor alle wooncomplexen hebben we een opstalverzekering afgesloten. Eventuele schade aan je woonruimte door bijvoorbeeld brand, inbraak, storm en blikseminslag is dus gedekt. Ook hebben we voor alle wooncomplexen een glasverzekering lopen. Daarvoor betaal je maandelijks een klein bedrag in de servicekosten.

Het is wél belangrijk dat je alle andere verzekeringen, zoals een inboedelverzekering, zelf goed regelt. Let er bij het afsluiten van je inboedelverzekering op dat je er een met huurdersbelang afsluit.

Internet

Internet en tv is geregeld en hier betaal jij maandelijks voor. Wil jij een additioneel DTV pakket, dan kan je dit aanvragen via ITT Desk, telefoonnummer: 088 - 4117 788.

 

Reparaties en onderhoud

Wij zorgen voor het onderhoud en de reparaties in je wooncomplex. Er kan altijd onverwachts iets kapotgaan of niet goed werken in je kamer of de algemene ruimtes. Is dit het geval? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Dan kunnen we er meteen mee aan de slag. We proberen altijd alle mogelijke problemen zo goed mogelijk voor je op te lossen. Onderhoud en reparaties zijn in veel gevallen voor onze rekening, maar in een aantal voor die van jou. Voor sommige betaal je maandelijks servicekosten. Ontstoppingen, het vervangen van glas of de schoonmaak van algemene ruimtes, bijvoorbeeld.

Wil je zelf dingen veranderen in je kamer? Dat kan, maar we willen wél graag dat je dat even met ons overlegt. Dan kunnen we je advies geven over hoe je dat het beste kunt doen. 

Brandvoorschriften

Voor jouw veiligheid en die van de andere campusbewoners zijn brandvoorschriften opgesteld voor de woongebouwen.

Wat je zelf nog kunt regelen

  • Inschrijving bij de gemeente
  • Afsluiten inboedelverzekering
  • Adreswijzigingen versturen (huisarts, bank, enzovoort)