Gefeliciteerd met je nieuwe woonruimte!

We hopen dat je er lang en met veel plezier mag wonen. Aan ons zal het niet liggen, want we zijn er voor jou. We zijn aanwezig op de campus, staan altijd klaar om alle mogelijke vragen te beantwoorden en waar nodig komen we direct voor je in actie. We maken het verschil door écht naar je te luisteren en jou én je behoeften en wensen centraal te stellen. Onze huurders en hun woonplezier komen bij ons op de eerste plaats. Jij hebt nog maar net de sleutels van je nieuwe woonruimte gekregen, dus je hebt dat nog niet echt kunnen ervaren. Maar dat komt nog wel…

Jouw eerste aanspreekpunt

Onze wijkconsulenten zijn jouw eerste aanspreekpunt. Ze zijn aanwezig op de campus; lopen daar gewoon rond. Spreek ze gerust aan als je ze tegenkomt. Heb je een vraag over je woonsituatie? Zit je met een probleem? Ze zijn er voor je, luisteren naar je en helpen je waar ze kunnen. Je kunt ze ook altijd direct bellen of mailen.

Natuurlijk kunnen de wijkconsulenten ook bij je langskomen. Bel hem of haar om een afspraak te maken op een moment dat jou het beste uitkomt. Spreek je liever af bij ons op kantoor? Dat kan natuurlijk ook altijd.

Wat je moet weten over een woonruimte huren bij ons

Als je een woonruimte bij ons huurt, biedt dat jou veel gemak. Bijna alles wordt voor je onderhouden en als er iets kapot is of niet goed werkt, zorgen wij ervoor dat het wordt gerepareerd. Hierover lees je meer onder het kopje 'Reparaties en onderhoud'. Ook heb je huurbescherming. Dat betekent dat wij als verhuurder niet zomaar (zonder geldige reden) de huur kunnen opzeggen.

Dat zijn de rechten die je als huurder hebt. Maar je hebt ook een paar plichten… Dat je de huur op tijd betaalt bijvoorbeeld en dat je het gehuurde netjes en schoon houdt. Alle rechten en plichten vind je in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden, die je bij het tekenen van de huurovereenkomst van ons hebt gekregen.

Verzekeringen

Wij hebben voor alle wooncomplexen een opstalverzekering afgesloten. Eventuele schade aan je woonruimte door bijvoorbeeld brand, inbraak, storm en blikseminslag is dus gedekt. Voor alle wooncomplexen hebben we ook een glasverzekering lopen. Daarvoor betaal je maandelijks een klein bedrag in de servicekosten. Je kunt in je huurovereenkomst nakijken of dat voor jou ook zo is.

Het is wél belangrijk dat je alle andere verzekeringen, zoals een inboedelverzekering, zelf goed regelt. Let bij je inboedelverzekering erop dat je er een met huurdersbelang afsluit.

Reparaties en onderhoud

Wij zorgen voor het onderhoud en de reparaties in je wooncomplex. Er kan altijd onverwachts iets kapotgaan of niet goed werken in je woonruimte. Als dit het geval is, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Dan kunnen we er meteen mee aan de slag. We proberen altijd alle mogelijke problemen zo goed mogelijk voor je op te lossen. Onderhoud en reparaties zijn in veel gevallen voor onze rekening, maar in een aantal voor die van jou. Voor sommige betaal je maandelijks servicekosten. Ontstoppingen, het vervangen van glas of de schoonmaak van algemene ruimtes, bijvoorbeeld.

Wil je zelf dingen veranderen in je woonruimte? Dat kan, maar we willen wél graag dat je dat even met ons overlegt. Dan kunnen we je advies geven over hoe je dat het beste kunt doen. 

Wonen op de campus

Het is natuurlijk geweldig om op kamers te wonen. Maar wonen op de Campus, in een bosrijke omgeving op slechts vier kilometer van het centrum van Enschede, is extra bijzonder. Elke dag opnieuw vinden duizenden studenten, leraren en andere bezoekers hun weg op het Campusterrein. Dat wonen op de Campus niet alleen maar zweten boven je studieboeken of achter je computer betekent lees je hier.

JOUW WOONGELUK IS WAT ONS DRIJFT!

Wat je zelf nog kunt regelen

  • Inschrijving bij de gemeente
  • Afsluiten inboedelverzekering
  • Adreswijzigingen versturen (huisarts, bank, enzovoort)