Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

We hopen dat je er lang en met veel plezier mag wonen. Aan ons zal het niet liggen, want we zijn er voor jou. We zijn aanwezig in jouw buurt, staan altijd klaar om alle mogelijke vragen te beantwoorden en waar nodig komen we direct voor je in actie. We maken het verschil door écht naar je te luisteren en jou én je behoeften en wensen centraal te stellen. Onze huurders en hun woonplezier komen bij ons op de eerste plaats. Jij hebt nog maar net de sleutels van je nieuwe huis gekregen, dus je hebt dat nog niet echt kunnen ervaren. Maar dat komt nog wel...

Jouw eerste aanspreekpunt

Onze wijkconsulenten zijn jouw eerste aanspreekpunt. Ze zijn aanwezig in jouw wijk of buurt. Spreek ze gerust aan als je ze tegenkomt. Heb je een vraag over je woonsituatie? Zit je met een probleem? Ze zijn er voor je, luisteren naar je en helpen je waar ze kunnen. Je kunt ze ook altijd direct bellen of mailen. Natuurlijk kan jouw wijkconsulent ook bij je langskomen. Bel hem of haar om een afspraak te maken op een moment dat jou het beste uitkomt. Spreek je liever af bij ons op kantoor? Dat kan natuurlijk ook altijd.

Wat je moet weten over een huis huren bij ons

Als je een huis bij ons huurt, biedt dat jou veel gemak. Zo zijn onderhoud en reparaties in veel gevallen voor onze rekening, maar in een aantal voor die van jou. Hierover lees je meer onder het kopje 'Reparaties en onderhoud'. Ook heb je huurbescherming. Dat betekent dat wij als verhuurder niet zomaar (zonder geldige reden) de huur kunnen opzeggen.

Dat zijn de rechten die je als huurder hebt. Maar je hebt ook een paar plichten… Dat je de huur op tijd betaalt bijvoorbeeld en dat je je huis en je tuin of balkon netjes en schoon houdt. Alle rechten en plichten vind je in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden, die je bij het tekenen van de huurovereenkomst van ons hebt gekregen.

Verzekeringen

Wij hebben voor al onze huizen een opstalverzekering afgesloten. Eventuele schade aan je huis door bijvoorbeeld brand, inbraak, storm en blikseminslag is dus gedekt. Voor de meeste huizen hebben we ook een glasverzekering lopen. Daarvoor betaal je maandelijks een klein bedrag in de servicekosten. Je kunt in je huurovereenkomst nakijken of dat voor jou ook zo is.

Het is wél belangrijk dat je alle andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid, zelf goed regelt. Let op dat je bij het afsluiten van een inboedelverzekering er een kiest met huurdersbelang.

Reparaties en onderhoud

Wij zorgen voor het onderhoud van en de reparaties in je woning. Er kan altijd onverwachts iets kapotgaan of niet goed werken in je huis. Als dit het geval is, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Dan kunnen we er meteen mee aan de slag. We proberen altijd alle mogelijke problemen zo goed mogelijk voor je op te lossen. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, nemen wij onderhoud en reparaties in veel gevallen voor onze rekening. In een aantal gevallen komen ze voor jouw rekening. Voor sommige betaal je maandelijks servicekosten. Ontstoppingen, het vervangen van glas of als er iets moet worden schoongemaakt, bijvoorbeeld.

Wil je zelf dingen veranderen in je woning? Een dakraam plaatsen bijvoorbeeld, een vaste trap naar de zolder maken, of een tussenmuur verwijderen.. Dat kan, maar we willen wél graag dat je dat even met ons overlegt. Dan kunnen we je advies geven over hoe je dat het beste kunt doen. 

Leefbaarheid in je buurt

Wij vinden het belangrijk om op plekken waar we met elkaar wonen en leven, krachten te bundelen om het voor iedereen zo fijn mogelijk te maken. Daar hebben we jou ook bij nodig. Bedenk bijvoorbeeld samen met je buren een initiatief om het onderlinge contact in je straat, buurt of wijk te verbeteren. Samen een moestuintje aanleggen bijvoorbeeld, een speeltuin in de buurt opknappen of een uitleenpunt voor gereedschap organiseren. Wij helpen je daarbij graag en denken met je mee. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden, als je bijvoorbeeld budget nodig hebt om je idee uit te voeren.

Welkom in je nieuwe woning

Buurtgeluk

JOUW WOONGELUK IS WAT ONS DRIJFT!

Wat je zelf nog kunt regelen

  • Afsluiten gas, licht en water (Vitens)
  • Afsluiten internet en tv
  • Inschrijving bij de gemeente
  • Adreswijzigingen versturen (huisarts, bank, enzovoort)