Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

We hopen dat je er lang en met veel plezier mag wonen. Aan ons zal het niet liggen, want we zijn er voor jou. Onze wijkconsulent is aanwezig in jouw buurt en staat altijd klaar om alle mogelijke vragen te beantwoorden. En als het nodig is komt ze direct voor je in actie. We maken het verschil door écht naar je te luisteren en jou én je behoeften en wensen centraal te stellen. Onze huurders en hun woonplezier komen bij ons op de eerste plaats. Jij hebt nog maar net de sleutels van je nieuwe huis gekregen, dus je hebt dat nog niet echt kunnen ervaren. Maar dat komt nog wel...

Jouw eerste aanspreekpunt

Onze wijkconsulent is jouw eerste aanspreekpunt op het eiland. Ze is aanwezig in jouw wijk of buurt. Spreek haar gerust aan als je haar tegenkomt. Heb je een vraag over je woonsituatie? Zit je met een probleem? Ze is er voor je, luistert naar je en helpt je waar ze kan. Je kunt haar ook altijd direct bellen of mailen. Natuurlijk kan jouw wijkconsulent ook bij je langskomen. Bel haar om een afspraak te maken op een moment dat jou het beste uitkomt. Spreek je liever af bij ons op kantoor? Dat kan natuurlijk ook altijd.

Wat je moet weten over een huis huren bij ons

Als je een huis bij ons huurt, biedt dat jou veel gemak. Zo zijn onderhoud en reparaties in veel gevallen voor onze rekening, maar in een aantal voor die van jou. Hierover lees je meer op de pagina's Onderhoud aan mijn huis en Reparaties in mijn huis. Ook heb je huurbescherming. Dat betekent dat wij als verhuurder niet zomaar (zonder geldige reden) de huur kunnen opzeggen.

Dat zijn de rechten die je als huurder hebt. Maar je hebt ook een paar plichten… Dat je de huur op tijd betaalt bijvoorbeeld en dat je het huis en de tuin of het balkon netjes en schoon houdt. Alle rechten en plichten vind je in de huurovereenkomst en de algemene voorwaarden. Deze heb je bij het tekenen van de huurovereenkomst van ons gekregen.

Verzekeringen

Wij hebben voor al onze huizen een opstalverzekering afgesloten. Eventuele schade aan je huis door bijvoorbeeld brand, inbraak, storm en blikseminslag is dus gedekt. Voor de meeste huizen hebben we ook een glasverzekering lopen. Daarvoor betaal je maandelijks een klein bedrag in de servicekosten. Je kunt in je huurovereenkomst nakijken of dat voor jou ook zo is.

Het is wél belangrijk dat je alle andere verzekeringen, zoals inboedel of aansprakelijkheid, zelf goed regelt. Let op dat je bij het afsluiten van een inboedelverzekering er een kiest met huurdersbelang.

Leefbaarheid in je buurt

Wij vinden het belangrijk om op plekken waar we met elkaar wonen en leven, krachten te bundelen om het voor iedereen zo fijn mogelijk te maken. Daarom hebben we BUURTGELUK in het leven geroepen. Met BUURTGELUK willen we jou en andere huurders van De Veste stimuleren om met elkaar ideeën te bedenken die jullie woongeluk blijvend vergroten. Bedenk bijvoorbeeld samen met je buren een initiatief om het onderlinge contact in je straat, buurt of wijk te verbeteren. Samen een moestuintje aanleggen bijvoorbeeld, een speeltuin in de buurt opknappen of een uitleenpunt voor gereedschap organiseren. Wij helpen je daarbij graag en denken met je mee. 

Een huis op Terschelling

Buurtgeluk

Lees meer over

JOUW WOONGELUK IS WAT ONS DRIJFT!

Wat je zelf nog kunt regelen

  • Afsluiten gas, licht en water (Vitens)
  • Afsluiten internet en tv
  • Inschrijving bij de gemeente
  • Adreswijzigingen versturen (huisarts, bank, enzovoort)