Hoe werkt het huren van een kamer op de campus?

Jij hebt een kamer toegewezen gekregen op de campus, maar hoe nu verder? Wat moet je regelen voordat je de sleutels in ontvangst kunt nemen?

De huurovereenkomst, de beginnota en je studiebewijs

Als je een kamer krijgt toegewezen, moeten we nog wel een aantal dingen regelen. Het tekenen van de huurovereenkomst bijvoorbeeld en de betaling van de beginnota. Ook hebben we een kopie van je studiebewijs 2017/2018 nodig.

Huurovereenkomst

De huurovereenkomst die jij ondertekent voor jouw kamer is een huurovereenkomst voor de duur dat jij eerste- of tweedejaars student bent aan het MIWB. De huurovereenkomst gaat in op 1 augustus 2017. Als je je in hebt geschreven voor een opleiding aan het Maritiem Instituut Willem Barentsz en jij op de campus komt wonen, dan sturen wij je eind juni/ begin juli de huurovereenkomst toe.

Beginnota

Bij de huurovereenkomst ontvang je de beginnota. Op deze rekening staat de huur voor de eerste twee maanden, administratiekosten van € 50,00 en een waarborgsom van € 250,00.

Je kunt de beginnota overmaken op rekeningnummer: NL73 RABO 0312 903 960 op naam van Woningstichting de Veste. Vermeld bij de betaling van de beginnota je contractnummer. Zo kunnen wij de betaling aan jouw kamer koppelen. 

Studiebewijs

We ontvangen graag een bewijs dat je ingeschreven staat voor studiejaar 2017/2018. Dit kan bijvoorbeeld een printscreen zijn van jouw pagina op Studielink. Voor ons is belangrijk dat hierop jouw naam, de studie die je volgt en het studiejaar 2017-2018 zichtbaar zijn.

Voordat de huurovereenkomst ingaat is het belangrijk dat je deze hebt ondertekend, dat de beginnota is betaald en dat alle documenten bij ons aanwezig zijn. Alleen dan ontvang je van ons de sleutels van je kamer.

Algemene huurvoorwaarden en Brandveiligheid

Op de huurovereenkomst zijn algemene huurvoorwaarden van toepassing. Lees de algemene huurvoorwaarden en flyer brandveiligheid goed door voordat je de huurovereenkomst ondertekend. Je vindt de algemene huurvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw huurovereenkomst hier. De flyer Brandveiligheid vindt je hier.

Huurprijs en servicekosten

De totale huur voor een kamer op de campus is € 360,00 per maand. De totale huur is opgebouwd uit de kale huur en servicekosten.

De kale huurprijs voor elke kamer is € 260,00.

Naast de kale huurprijs betaal je voor aanvullende leveringen en diensten. Dit zijn de servicekosten. Deze betaal je in de vorm van een voorschot. Aan het eind van het jaar kijken we of je teveel of te weinig hebt betaald en ontvang je hiervan een overzicht. Dit is de afrekening servicekosten. De servicekosten bedragen € 100,00 per maand. Hoe deze servicekosten zijn opgebouwd vindt je hier.

Huurtoeslag

Het is niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen voor de kamers, omdat deze onzelfstandig zijn. Je deelt alle voorzieningen met je medebewoners.

Sleuteloverdracht en kennismaking wijkconsulent

Op de dag dat de huurovereenkomst ingaat plannen we een moment waarop je kennismaakt met onze wijkconsulent, jouw aanspreekpunt tijdens je verblijf op de campus.

Onze wijkconsulent op Terschelling, Sandra Schneider, doet samen met jouw een opname van je nieuwe kamer. Jullie kijken dan samen of de kamer in orde is. Is dat het geval? Dan ontvang je de sleutels. En natuurlijk kun je met al je vragen en opmerkingen bij haar terecht. 

Wat je zelf nog kunt regelen

  • Inschrijving bij de gemeente
  • Afsluiten inboedelverzekering
  • Adreswijzigingen versturen (huisarts, bank, enzovoort)